• vierde editie

    Strategisch
    merken-
    management

    Kevin Lane Keller
    Ruud Heijenga
    Erik Schoppen

  • Duurzaam Merkleiderschap

    'De Build Bridge Bond Methodiek
    versterkt de verbinding tussen Mens & Merk'

  • Ontdek merkenmanagement Live

    Lezingen over impact
    merk op mens, markt
    & maatschappij

  • Ontdek de oerkracht
    van merkarchetypen

    Toepasbaar voor brand & designmanagement

Strategisch merkenmanagement is de standaard op het gebied van hedendaags merkmanagement en merkleiderschap

Het meest gekochte merkmanagement boek in de Benelux (2016/2017).

Strategisch merkenmanagement gaat over merken, waarom merken belangrijk zijn, wat ze betekenen voor consumenten en professionals en wat organisaties moeten doen om ze op de goede manier te beheren. Het boek bestrijkt het complete vakgebied en maakt door de vele cases en voorbeelden de alledaagse praktijk van branding inzichtelijk. Met meer dan 1100 afbeeldingen, tientallen modellen, praktische handvatten en duidelijke stappenplannen is Strategisch merkenmanagement (SMM4) het standaardwerk voor leidinggevenden, merkontwikkelaars, brand managers en marketeers.

In deze herziene vierde editie zijn de inzichten van Keller door Heijenga en Schoppen verdiept, verbreed en geactualiseerd met relevante inzichten in modern merkenbeleid en de steeds belangrijker wordende rol van brandmanagement als leidend principe voor organisaties. Er zijn nieuwe hoofdstukken toegevoegd over het toekomstbestendig ontwikkelen van merken, nieuwe psychologische en sociologische inzichten met betrekking tot branding en consumentengedrag, en er wordt aandacht besteed aan duurzaam merkleiderschap.

Merkontwikkeling & Beheer

- merkpositionering, de identificatie van merkwaarden en het merk als leidend principe voor organisaties
- merkarchitectuur (merkportfolio) van corporate en productmerken

Psychologie & Sociologie

- het creëren van klantgerichte en sociale merkmeerwaarde binnen en buiten de merkorganisatie
- nieuwe neurowetenschappelijke en psychologische inzichten in branding

Duurzaam Merkleiderschap

- de rol van het merk in relatie tot mens, markt en maatschappij
- het bouwen, beheren en meten van toekomstbestendige merkmeerwaarde